Pages

Sunday 19 February 2012

Termenung Sendiri....

Hmmm.........skali lg.... Baru ja nak rasa bahagia yg agk pnjang tp ari ni tba2 berlaku incident yg x d duga... Dsbbkan hal tu, kesedihan yg baru cuba utk di abaikn mula menyelubungi diri... Sambil buat kerja, smbil lap airmata...tp, tiada sapa yg tau.... Aku cuba redakan diri, tp keredaan yg dtg cuma menjengah seketika... Entah bagaimana hndak ku katakan lagi...tmenung sndiri...

Mengenangkan setiap kejadian yang berlaku dalam pjalanan hidupku, airmata semakin deras...dan tpaksa menyembunyikan wajah dn diri dr ruangan ofis... Aku buntu mencari jawapan pd setiap persoalan yang tepu di benak hatiku... Entah apa yg ditentukan utk aku... Apakah aku seorang pesalah utama dlm cerita dunia ini...??

Aku sndiri tdak menduga apa yg akan aku lalui... Sampai bila perlu aku mendengar kata2 yg menyakitkan hati..?? Sampai bila aku perlu mengeluh sndiri...?? Hmmm...bersabarlah wahai hati kecilku.. Aku tahu kamu terlalu sakit menahan dn memendam, namun aku mohon agar kamu terus bersabar demi aku menguatkn diri... InsyaAllah, dengan izin Allah, kamu akn lebih subur dan kuat utk menanggung segalanya setelah hujan lebat yang melanda kamu...

Tiada tempat aku mengadu melainkan hanya pdMU ya Rabb... Berikanlah aku petunjuk, sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yg tersurat dan yg tersirat...


No comments:

Post a Comment